O hře Obecné Pravidla Rady Týmy Přehled Registrace Přihlásit se Po hře Výsledky Šifry a řešení Ohlasy Chaos Diskuse Odkazy Nepřihlášen

Diskuse

Kontrolní otázka proti botům.
Čárka, tečka, čárka, tak začíná …?
Odpověď:
Autor:
Text příspěvku:
 
Desgenais (Corn Flakes)22. března 2011 v 12:59
Yeti, uděláme ti radost, my ty hinty pochopili oba. A to si na obrázek v atlasu nevzpomínám, asi jsme měli jiný ;) V použití směru mě utvrdilo to, že za tu nejčastější dvojici jsem prostě chtěl dosasdit A.
zruda (tým Název týmu:)22. března 2011 v 12:32
No celkem nevím, co je na té Astronomické pořád nejasného a co se komu na tom nelíbí. Sice je fakt, že jsme si prošli martyriem neúspěšných pokusů, ale ty byly dány především tím, že první nákres byl se sluncem dole. Jakmile jsme si jej dali doprava, bylo to skoro hned. Takže víceméně od začátku jsme jeli podle autorského řešení, jen nás srážely chyby vyplývající z naší nepozornosti a nedůslednosti. Nikoliv nepochopení principu.
Tenis nechápu doteď, ale hlavně kvůli tomu, že jsem se na něj od soboty nepodíval a v součtu se jím zabýval maximálně 10 minut :-)
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)21. března 2011 v 20:05
Yeti - Pokud si chtěl šifru, která vyžadovala postupovat systematicky a vyzkoušet několik možností, pak dobrá práce :) Já bych takovou šifru na své šifrovačce nechtěl, tak se omlouvám, že jsem to považoval za drobnou vadu na kráse ;)
Mroch21. března 2011 v 20:04
Mám tam nějak moc naopak.
Mroch21. března 2011 v 20:04
Tak my jsme třeba ten hint dali a naopak mi nepřijde ani trochu matoucí. Naopak osm paprsků nás teda fakt uvažovat nenapadlo:)
Aleš (tým Chlýftým)21. března 2011 v 19:39
Pokud vím, šnEk to pochopil, nicméně jsme se stejně k výsledku proiterovali zkoušením možností.
yeti (org)21. března 2011 v 18:28
Lama: Já ti dekuji za náhled; co se ale ti asi líbit nebude: přesvědčil jsi mě, že šifra splnila svůj účel, jak byla.
Dero (tým Přizdisráči)21. března 2011 v 17:23
Lamo, tak zrovna my jsme se Slunkem vpravo jako hintem pracovali, jenom jsme už taky dlouho neviděli zeměpisný atlas, takže nám nedocvaklo, co přesně to znamená. Problém vidím v tom, že Yeti podlehl tlaku testerů a udělal Slunku osm paprsků. Tím pádem Slunce neslo dvě informace a bylo možné se domnívat, že umístění Slunce v tom případě žádnou roli nehraje. Ale byla to pouze možnost, nikoli jistota.
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)21. března 2011 v 17:08
Yeti - No, přijde mi, že to soudíš nějak moc kategoricky, jako kdyby tvoje šifry byly dokonalé a my byli ti pitomci, co je nedovedou pořádně luštit. Zrovna u Astronomické ten hint nepochopil asi nikdo(minimálně tu zaznělo už několik názorů a nikdo z nich to tam neviděl). Nevím, proč se tak moc snažíš nás přesvědčit o tom, že nemáme pravdu, když se ti snažíme jen poskytnout hodnotnou zpětnou vazbu...ale to je věc přístupu :)
Ondra (tým ROFLCOPTER!)21. března 2011 v 10:30
yeti: Sám jsem o pár příspěvků níž psal něco podobného. Nijak zvlášť mi to nevadilo, jen jsem, pokud by tě to zajímalo, poskytl svůj náhled na to, jak jsme hint pochopili my a jaká nápověda by nás bývala víc vedla k autorskému řešení a méně k prolamování hrubou silou - i když ani tak si nejsem úplně jistý, jestli by nás to bývalo k předpisovému řešení skutečně dovedlo. Píšu to na základě předpokladu, že se konečná podoba šifry minula účinkem. Takže pokud nějaký tým tu nápovědu u astronomické pochopil přesně jak byla zamýšlena a luštil to autorsky, tak mlčím a šoupu nohama.
Čumáci21. března 2011 v 10:16
Hra se nám taky líbila a děkujeme, jen si neodpustím kritiku tenisu, protože my jsme pořád bádali proč je číslování od 0 do 31, ale binární strom nás nenapadl (popravdě jsem si musela najít na wikipedii co to je). Pavouka jsme však měli seřazeného dobře (protože se tak nejpohodlněji seřadil tj. od vítěze), takže stačilo jen hráče očíslovat od 31 do 0 a měli bychom to. Což jsme ale neudělali, protože nás binární strom nenapadl a nevěděli jsme, proč číslovat nějaké pořadí (startovní) od 31 do 0. Pokud to ale někdo (bez odhalení binárního stromu)takto udělal prostě aby to zkusil, tak šifru vyluštil, zatímco my, kteří jsme přišli na stejně logické řešení (tj. že hráči dostanou body, nejlepší 31 a nejhorší 0 a podle tohoto se také dali zcela exaktně seřadit), jsme vyluštili houby (resp. kanárka).
yeti (org)21. března 2011 v 8:58
Taky by se tam mohl dát podrobný popis, jak se šifra má řešit, to by na řešení navádělo ještě víc... U obou sporných šifer jsi buď pochopil hint a použil ho, nebo nepochopil, ale šifru stále mohl vyřešit, akorát s větším množstvím hrubé síly. A tak to mělo být.
Ondra (ROFLCOPTER!)21. března 2011 v 7:39
yeti: Těch osm paprsků bylo co do pomoci k dosažení autorského řešení spíš matoucích. Osm paprsků jsme považovali za nápovědu na semafor, která měla šifru, jednu z prvních ve hře, výrazně ulehčit. Takhle se to dalo interpretovat i tak, že je potřeba do všech osmi naznačených směrů od Slunce nakreslit stejnou konstelaci Země a Měsíce. Krom toho se skutečnost, že je obrázek na papíře vpravo, v situaci, kdy je to nejlogičtější uspořádání a kdy by se stejně nikam jinam nevešel, nedá moc brát jako nápověda pro vytvoření nějaké konstrukce, dělané jen na základě úvahy, že by měla být stanovena jednoznačnost. Autorský postup se stejně potvrdí až v momentě, kdy začne lézt tajenka, čímž zaniká jakákoli výhoda oproti postupnému zkoušení omezeného počtu variant. Ideál by byl mít Slunce s náhodným počtem paprsků a vlevo vedle něj nakreslenou Zemi - a už by to na autorské řešení navádělo podstatně líp.
yeti (org)20. března 2011 v 22:53
Lama: Podstata věci není, že byste si museli pamatovat, jak přesně ten obrázek vypadal, ale že jste to Slunce nijak smysluplně nepoužili. Fakt ti nepřišlo divné, že by tam bylo pouze kvůli těm osmi paprskům, když osm směrů jasně plyne už z fází samotných? Ostatně má původní verze šifry měla Slunce s nějakým náhodným počtem paprsků, až testeři mě přesvědčili, že jich mám udělat taky 8...
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)20. března 2011 v 22:42
Yeti - No, vzhledem k tomu, že na to nepřišel snad žádný tým, bys u Astronomické mohl uznat, že ten obrázek se opravdu málokomu vryl do paměti ;)
Petr (tým Jak se nám líbí!)20. března 2011 v 18:54
Díky za hru, a jak se nám líbila? Začátek jak z Brutální Nikity (auto MI6), zažehnaný déšť, vítr ... odklidili jsme pak naše výpočetní středisko do hospody Na konci, a nutno říct, že jsme si velmi rozšířili obzory o hospodo-barech v ubytovnách, opravdová domácí atmosféra, doporučujeme k návštěvě :-)) Později picérka, ta už řádově méně zakouřená. Nápovědu v Astronomické jsme též nechytli, šifra padla trpělivým vyzkoušením opravdu všech 16 možností po přesunu mezi hospodami. Adjektiva jsme nedali, ačkoliv jsme všechny ulice identifikovali, ovšem hned první dvojice Blízká-Vzdálená má společný roh, takže verzi křižovatek jsme zavrhli. Proč tam tenhle klamač byl?
Honza (tým Bazinga)20. března 2011 v 18:39
Tým Bazinga! Děkuje za pěknou hru i šifry nad očekávání.

Astronomická byla jasná jak poleno. U tvarů jsme nepochopili, jak se překrytý tvar rozděloval na patvary ani jak se určovalo, které písmeno bude vpravo a které vlevo (?). U obrázků jsme v miXéru spatřili váHu, ale naštěstí to nevadilo. Tenis jsme začínali počítat od větve ke kořeni, protože tak se tenis hraje (finále je poslední a ne první) - navíc tam vycházelo i pěkné řešení: na slávkách a kanárek a pár zmatených písmenek. A zelené H je jasná vojenská nemocnice :) Cílovou se nám podařilo vyluštit s částmi 1/3/5. Pobavila nás i paní v restauraci, která o ničem nevěděla.

K žádnému složitějšímu dělení nedošlo, nebyl jasný směr, kterým se hra bude dál ubírat a stanoviště byla blízko - tudíž bylo lepší vyslat běžce pro šifru.

Ještě jednou díky za příjemně strávené jarní odpoledne a těšíme se na další ročník. Bazinga!
Ondra (ROFLCOPTER!)20. března 2011 v 18:16
Za náš tým děkuji za hru, příprava a organizace se ukázala jako bezchybná, většina šifry byly pěkné a přitom originální. Původně jsem sice čekal, že to bude trochu víc hardcore, roztaženější po městě a "klikatější", ale vzhledem k tomu, jak náš tým prokaučoval logistiku, díky za to, jak to nakonec bylo vymyšlené.

K šifrám nemám žádné výraznější výtky, obtížnost odpovídala délce a charakteru hry. Co se týče diskuze o tenisu a astronomické, tak u šifer, jejichž princip je v jádru zřejmý, mi nutnost prozkoušet víc možností nepřijde být až tak na škodu. U tenisu jsme taky chvilku tápali, ale nakonec jsme zjistili, že to bylo jen chybou v zápisu pavouka. Hint u astronomické je diskutabilní a podle mě u drtivé většiny týmů musela padnout spíš hrubou silou než na základě autorského řešení, ale nemyslím si, že by jí to nějak moc ublížilo. Jak už tu padlo, nutnost otočit semafor, aby dával smysl, je rovnocenná nutnosti odlišit čárky, tečky a lomítka u morseovky.
Me3d (tým Praskl řemínek)20. března 2011 v 17:55
Možná se to do téhle diskuze moc nehodí (jak si tak pročítám komenty), ale chtěl bych poděkovat orgům za podle našeho týmu perfektní šifrovačku! Já osobně jsem si nejvíc chrochtal blahem u matematické... :-)
Διεκουιεμ!!!
yeti (org)20. března 2011 v 17:25
Olorin: Bylo to za touto bednou: http://per-partes.ic.cz/2011/photo/Lozibky-3.jpeg
zruda (tým Název týmu:)20. března 2011 v 16:27
Všechny šifry se mi docela líbily, asi až na ten Tenis. Zase na druhou stranu to byla jediná šifra, na kterou jsem se nedíval dýl jak 5 minut, protože se na ni dostalo v době, kdy jsem šel vyzvedávat jinou šifru.
Vlastně jediná šifra, kterou jsme nedali, bylo Puzzle. To nám naštěstí nezabránilo v úspěšném dokončení hry na 9. místě :-)
Tož snad zase někdy příště jako soupeři!
Ondra (ROFLCOPTER!)20. března 2011 v 15:46
Olorin: Na Lozíbkách byly šifry nalepené zezadu na jakési bedně s odpadky, která stála hned vedle horního konce schodiště. Taky jsme tam strávili poměrně dost času (napoprvé jsme schody úplně přešli), ale bylo to vlastně jediné místo, kam se šifry v souladu s popisem umístění daly schovat.
Olorin (well-blow(ed))20. března 2011 v 15:31
k astronomické: Podle mého názoru bylo možností zkrátka mnoho. Šifra sice hezky naváděla na semaforovou abecedu, ale přiřazení fází ke směrům až tak jasné nebylo. To, že je Slunce napravo, přece ještě neznamená jednoznačné určení. Až ve spojení se schématem do sebe dílky zapadají. Bohužel, schéma se mi z mých školních let nevybavilo.

k zubaté: Moc hezká šifra. Jednoduchá ale přesto efektní. Zajímalo by mě jenom, kde bylo přesně stanoviště v tajence této šifry. Když jsem podruhé procházel ulici Lozíbky objevil jsem mohutné schodiště směrem dolů v jeho okolí však žádné stanoviště. Po dvojím prohledání přilehlého okolí celého schodiště jsem narazil pouze na dva podobně sklíčené týmy. Vzhledem k pokročilé hodině cca 22:30 mám podezření, že zadání stačil už nějaký nevrlý domorodec strhnout.
yeti (org)20. března 2011 v 14:32
Lama: Vedle Slunce je Měsíc? Jak? Kde? Kdy? Proč? Nechápu.

Pokud jde o obrázek, tak za mých školních let byl snad ve všech atlasech -- se Sluncem nalevo i napravo, někdy bez explicitního Slunce, pouze s vyznačeným směrem ke Slunci. Že mladí už dnes akorát sedí na fejsboocích a školní atlas ani neotevřou, to mě nepřekvapuje ;-)
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)20. března 2011 v 13:58
Nechci tady zahlcovat diskuzi tím, co vše jsem zkoušel u Tenisu a že některé z těch postupů jsou na stejné (ne-li vyšší :)) úrovni jako ten správný. Autorské řešení je hezké, nicméně není ostře nejhezčí. Co se týče Astronomické, tak sluníčko zavedlo na to, že vedle Slunce je Měsíc a že má paprsky jako do semaforu. Proč by mělo plnit ještě třetí funkci? Navíc k autorskému řešení - já ten obrázek viděl jednou letmo a vůbec ho nepovažuji za nějakou general knowlage...
Slávek (Severus)20. března 2011 v 12:36
Lama - zrovna Tenis je absolutně jednoznačný, když sestavíš pavouka jakýmkoliv způsobem, tak se pod 1=výhra 0=prohra dostaneš vždy ke stejnému písmenu (jediná nejednoznačnost je právě v přiřazení 1 a 0, což má i morseovka). Jinak k Astronomické - proč je proboha u fází měsíce nakreslené slunce? A proč napravo od sifry? - to považuji za dostatečný hint...
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)20. března 2011 v 11:29
kotelník - Souhlasím jen částečně, podle mě by se u rovnocenných možností měl autor zamyslet a dát nějaký středně velký hint, aby bylo jasno (a pochopitelně jak Astronomická, tak Tenis ty hinty měly, ale Astronomická imho HODNĚ malý a Tenis taky mohl mít větší)

yeti - Já věřím, že ty to vidíš jako jednoznačné, ale mě o tom stejně asi nepřesvědčíš :)

Jakože ony se takové šifry prostě objevují a my si holt budeme muset zvyknout, že občas je fakt potřeba projet několik rovnocenných možností systematicky - pak nás to po hře bude méně mrzet a budeme méně nadávat :)
yeti (org)20. března 2011 v 10:57
Lama & kotelník: Ohledně Astronomické a Tenisu si přečtěte autorské řešení, kde se vás pokusím přesvědčit, že při využití všech informací je postup ve skutečnosti zcela jednoznačný ;-)

Adjektiva byla trochu haluz, Brno je na podobnou šifru pořád trochu malé, ale myslím stále korektní.
kotelník vod ústředního topení20. března 2011 v 10:09
Díky Yettimu a všem jeho pomocníkům za moc pěknou hru!
Tak nějak jako Lama - měli jsme trochu strach, jestli to nebude překombinované (a s kiksy z přemíry originality), a ono to bylo přesně akorát a téměř bez chybičky. S Lamou nesouhlasím ohledně Tenisu a Astronomické, některé principy holt mají konečný počet rovnocenných variant a jen proto je přece nezahodíme. Zvlášť Astronomická se mi líbila velice.
Když bych si na něco stěžoval, tak Adjektiva - tam nám správné řešení přišlo natolik triviální a přitom nejasné (světlá - těsná mi přijde asi tak stejná dvojice/nedvojice jako prašná - úhledná), že když jsme vyslali Lenku se na správné místo podívat, připadali jsme si jako haluziči, a to, že tam šifru nenašla, jako potvrzení, že je to jinak (a to jinak jsme dlouho hledali).
Zato Kolečka byly super šifra a i Puzzle a obrázky se líbily. Ještě jednou díky moc!
yeti (org)20. března 2011 v 9:11
Lama: Autorská řešení šifer budou obsahovat i autorská použití nápověd.
Lama (tým voy-IQtIQ-ger)20. března 2011 v 8:21
Před hrou jsem měl velký strach, že hra bude příliš zmatená a překombinovaná a šifry moc zhulené. K mé radosti se nic z toho nesplnilo :) Pár chybek by se našlo (nejednoznačná interpretace Tenisu a Astronomické, velký rozdíl v obtížnosti Cílové jestliže tým má dílky 3, 4, 5, nebo 1, 2, 5), ale byla to moc hezká šifrovačka, DÍKY YETTIMU (a jeho b-týmu) ZA USPOŘÁDÁNÍ!!!
PS: Šlo by společně se standardními věcmi jako šifry, jejich řešení a pořadí, zveřejnit také význam jednotlivých "nápověd" co jsou v posledním info před hrou? Některé fakt nechápu ani zpětně :)
Dero (Přizdisráči)19. března 2011 v 11:50
Honza: První šifru už máte. ;)
Honza (412)19. března 2011 v 11:48
Desgenais: No vyborne, prineste nam tam prosim prvni sifru :-D
Desgenais (Corn Flakes)19. března 2011 v 10:39
Na konci té panelové cesty na Obřanské 47a je hospoda Na konci ;)
Honza (412)19. března 2011 v 6:20
Jenze nekde je jich malo :-))
yeti (org)18. března 2011 v 21:07
Nepřízeň počasí je přímo v pravidlech hry, takže cos čekal ;o)

Hospody tam nějaké jsou, neboj, ty jsou v Brně všude.
Honza (412)18. března 2011 v 20:28
yeti : Kdyz uz jsi objednal takovy nechutny pocasi, tak doufam, ze bude kolem trasy alespon spousta hospod... i kdyz to startovni stanoviste vypada desive.
yeti (org)18. března 2011 v 18:48
S kterými baterkami?
Jan Knížek (tým V.I.Peace)18. března 2011 v 17:19
Jak je to tedy s těmi baterkami, mohu je použít?
Jan Knížek (tým V.I.Peace)17. března 2011 v 18:49
Plánujeme přijet dřív, tak abychom vše stihli bez problémů.
p.s. programátoři asi dělají bláznivé věci ;)
yeti (org)17. března 2011 v 11:18
Martin: Jedete-li kvůli Per partes do Brna 6 hodin, tak máte můj obdiv a doufám, že vás hra nezklame. Na druhé straně jste si před registrací přečetli v pravidlech, kdy dostanete poslední informace před hrou, no, a tehdy je také budete mít, tedy v pátek ráno, a můžete celý pátek hledat na mapě.

Chcete-li přijet do Brna R669 ve 14.37, tak start nestihnete tak o 4-5 minut, což by neměla být žádná tragédie. Přijedete-li čímkoli dřívějším, budete mít spoustu času.
Martin (tým V.I.Peace)17. března 2011 v 9:56
Dobrý den, chtěli bychom se zeptat kde bude startovní pozice, sme ze Strakonic a jedeme do Brna 6 hodin. Opravdu potřebujeme vědět kde to je aby sme si to mohly nejdrive najit na mapě.

Děkujeme
Tým V.I.Peace
Mila16. března 2011 v 7:58
Ahoj, vsemoznym rizenim osudu mam volnou sobotu a docela bych si i rad zahral. Nejake zkusenosti uz mam. Pokud by tedy nejaky triclenny tym chtel doplnit, muze se ozvat na mila.votradovec<Alt+64>gmail<Alt+46>com
Desgenais (tým Corn Flakes)15. března 2011 v 7:57
Jo, už to vidím. Mlčím, šoupu nohama a čekám na pátek.
Desgenais (Corn Flakes)15. března 2011 v 7:55
Kdy budou úvodní informace? Jako kde, kdy, jak, s kým a za kolik?
Dero (Přizdisráči)15. března 2011 v 1:38
yeti: Díky. Právě proto, že chci hrát v souladu s duchem hry, jsem se zeptal.
yeti (org)14. března 2011 v 0:17
Dero: Není. Stejně tak není předání informace elektronickým zařízením, když budeš pálit na hromadě iPady a vysílat tak kouřové signály, protože elektronika se toho sice účastní, ale s informací nepracuje.

Na druhé straně by to ale bylo ulehčování si věcí pomocí technických hraček, a tedy proti duchu hry.
Dero (Přizdisráči)13. března 2011 v 20:33
Zajímalo by mě, jak je nahlíženo na tu hypotetickou situaci, kterou zde rozvíjel jz - když silným laserem posvítím tak šikovně, aby mě zbytek týmu dokázal i na vzdálenost celkem přesně lokalizovat, je to považováno za předání informace elektronickým zařízením? Podle mě ano, protože tu informaci nese samotná existence paprsku na onom konkrétním místě.
Ondra (ROFLCOPTER!)12. března 2011 v 11:51
Rozumím. V případě nutnosti určitě šifrovat tak, aby si to nikdo cizí nepřečetl, ale zase není třeba se přehnaně bát o to, že vzkaz nezůstane na svém místě. Ideální. Díky.
yeti (org)12. března 2011 v 9:22
Každý tým hraje sám za sebe. Ostatním týmům tedy nepomáháš ani neškodíš.
Ondra (ROFLCOPTER!)11. března 2011 v 17:19
Ahoj. Chtěl bych se zeptat, jak pravidla nahlížejí na komunikaci skrze na veřejných prostranstvích zanechávané zprávy? A jak je to s možností mařit komunikaci ostatních týmů skrze např. mazání, ničení nebo dokonce "padělání" vzkazů? Takové jednání je sice z mého pohledu (aplikace věty "Máte-li sebemenší pochybnost, zda je něco fér...") jednoznačně za hranou pravidel, ale dokážu si představit, že by něco z toho někomu jinému naopak mohlo přijít jako legitimní postup. Ostatně v případě posvěcení shůry by mohlo jít o zajímavý herní prvek, kterému by bylo potřeba přizpůsobit herní strategii, minimálně z hlediska "neprůstřelnosti". A vzhledem k tomu, jak výrazně by taková věc mohla ovlivnit průběh hry, by určitě bylo dobré, aby v ní fungoval alespoň nějaký konsenzus.
yeti (org)8. března 2011 v 20:06
Honza: Založení požáru je jistě způsob jak získat světlo, teplo a přilákat nejen ostatní členy týmu, ale i řadu dalších lidí ;-) Organizátoři nicméně upororňují účastníky, že pravidla hry během hry nanahrazují zákony, takže dodržujte obojí...
Honza (Zimoc)8. března 2011 v 13:16
Aleš (tým Chlýftým): A taky táborák by se měl povolit :-)
Aleš (tým Chlýftým)8. března 2011 v 11:18
Jo, svítit jenom svíčkou nebo nejhůř chemickým světlem.
Honza (Zimoc)7. března 2011 v 22:28
Já hlasuju pro zákaz baterek, stejnak ji vždycky zapomenu :-)
jz7. března 2011 v 16:48
yeti: ok, takže když budu potřebovat zbytek týmu zpravit o své poloze, tak můžu střílet laserovýma paprskama na oblohu, ovšem pouze za předpokladu, že budu svítit nepřetržitě (případně blikat pravidelně)? :D
já sem prostě při registraci na tu otázku č.7 odpověděl (podle tebe) špatně a snažím se tě přesvědčit, že sem vlastně odpověděl správně a blikající paruka je proti pravidlům :D
yeti (org)7. března 2011 v 15:20
jz: Kdybys ji přeprogramoval, aby něco blikala v morseovce, tak je samozřejmě proti pravidlům ;)
jz7. března 2011 v 13:41
mám dotaz k registrační otázce č. 7, není náhodou pobíhání s blikající zelenou parukou po městě za účelem nalezení zbytku týmu svým způsobem předávání informací pomocí elektronického zařízení? :D
petržel (Dopijem a pudem...)6. března 2011 v 8:32
Díky za vysvětlení..
yeti (org)5. března 2011 v 22:59
petržel: Jako vždy jde o zachování ducha pravidel a fair play, ne o drakonické zákazy. To jest ze strany hrající části týmu nesdělovat polohy stanovišť, šifry a pod., dokud se nezapojíš, z tvé strany třeba neobvolávat lidi, kteří mohou být na různých místech, což by ti umožnilo koordinovat aktivity.

Zavolat a domluvit se, že tehdy a tehdy přijedeš/přijdeš na neutrální místo (tedy mimo stanoviště), např. zastávku MHD, bych bral jako OK.
petržel (Dopijem a pudem...)5. března 2011 v 20:48
Mám dotaz, chápu, že jsou mobily zakázány a nijak na to nenadávám.. dokážu si i představit, jakým způsobem se setkám s týmem, když přijdu o deset minut později.. Ale jaký je správný postup (v souladu s pravidly), pokud chci hrát ale dřív jak hodinu a půl po startu se připojit nemohu..
Patches (ROFLCOPTER!)1. března 2011 v 13:50
Aleš: U nás se o tom už začalo jednat, takže asi nějaká variace našeho týmu jo.
Aleš28. února 2011 v 21:53
Jen tak orientačně... Kdo se chystáte jít?
Michal (HOH)15. ledna 2011 v 14:55
K diskusi o počtu členů... Pravidla je věc orgů. Zkusíte přesvědčit např. hokejisty, ať se hraje ne v 5, ale v 7 lidech? :-) Kdo hledá problém, vždycky je najde. Podívat se na to lze i jinak. Může se stát, že někdo z 5 lidí onemocní. Pak to nemusíte řešit. A tým, který chce na hru jít, si sežene šestého, případně další do počtu a rozdělí se na dva. A postarají se tak i jiným kamarádům o příjemný zážitek.
yeti (org)21. prosince 2010 v 9:43
Lairelossë: Předně, počet členů týmu je 3-4. Tečka.

Pět členů je charakteristických pro velké hry: trvání 17 až 24 hodin, přes noc, konec druhý den v poledne, což jsou také zhruba hry z uvedného seznamu. Per partes je malá hra, a zde jsou menší týmy běžné: čtyři členové (HOH, Krůta, Rozjezd, Zimoc, Cartotrophy) nebo i tři (Studna, Do půlnoci).

Každý počet členů dává určité možnosti dělby práce. Velikost týmu je samozřejmě dána rozhodnutím orgranizátorů, členů by mohlo na prakticky kterékoli hře být 20, nevím, jak bys definoval nezbytnost určitého počtu. Cílem organizátořů je ovšem hra určitého charakteru, a na ten má velikost týmu samozřejmě velký vliv.
Lairelossë20. prosince 2010 v 17:40
Yeti: ahoj, není to jen můj názor, je to dložitelný fakt;-) Je mi jasné, že obhajuješ svou hru, ale stačí se kouknout na nějakou statistiku a máš jasno. Třeba tady: http://herka.deka.cz/index.php/Statistiky_%C5%A1ifrovac%C3%ADch_her . Není tam zdaleka každá šifrovačka, to ne, nicméně 17 her z 19 je dost vypovídající, si myslím. Jinak jo, určitě může být zajímavé šifovat i s jinými lidmi a děláme to, když někdo z týmu nemůže, ale jinak fungujeme opravdu jako tým a řekl bych, že je to celkem běžný koncept. Berte to jako takový malý feedback z naší strany a zamyšlení nad tím, jestli je to jen zbytečné ‘kosmetické’; omezení, nebo jestli to hra opravdu nezbytně potřebuje. Hezké svátky! Lair.
yeti (org)20. prosince 2010 v 12:35
Lairelossë: Jít na šifrovačku s jinými lidmi než pokaždé je osvěžující, někdy to zkuste. Na Per partes je spousta věcí jinak než na ostatních hrách, ale omezení na 4 (nebo i 3 členy) mezi ně nepatří, to je celkem běžné.
Lairelossë18. prosince 2010 v 12:27
Ahoj! Mě přijde věčná škoda, že tým je omezen 4 lidmi. Většina ostatních her je omezena počtem 5, proč je tomu tady jinak? Týmy, které hrají ve stabilním složení a počtu (5) se pravděpodobně nebudou chtít zůčastnit. Např. problém mého týmu - než bychom někoho vyloučili, raději pojedem jinam.
yeti (org)8. listopadu 2010 v 15:43
Finn: Jsem tvůrce hry, což samozřejmě neznamená, že celou hru zajišťuji já osobně. TMOU uvádí šest organizátorů. Myslíš si, celou hru organizačně zajišťuje pouze těchto šest lidí?

Ondra: Díky za projevenou důvěru. Budeme se snažit, aby při hře nenastaly problémy. Na druhé straně je nutnost poprat se samostatně s čímkoli, co vás potká, prostě součást hry.
Ondra - Roflcopter!8. listopadu 2010 v 14:26
Pokud se nemýlím, Yeti byl hlavním autorem velmi povedené iNuly, takže v tomhle případě mám ke kvalitě a datelnosti šifer celkem důvěru.

Sice mě lehce znepokojuje nemožnost volat v případě vážných problémů, ale to je tak jediná věc. Předpokládám, že k domluvení B-týmu, k testu šifer, a konečně i k hlídání stanovišť - aby nutnost volat orgům skutečně odpadla - dojde.

Přijde mi to jako docela neotřelá myšlenka na to, jak vytvořit nový model šifrovací hry, která se bude od všech ostatních her něčím lišit a bude na tým klást i jiné nároky. Nejvíc se na hře těším ne ani tak na samotné šifry, jako spíš na to, jak si kdo poradí s nutností se dobře zkoordinovat a nepoztrácet přitom členy týmu.
Finn7. listopadu 2010 v 19:56
Zdar, jako jediný organizátor je uveden Yeti. Já bych teda na hru, kterou pořádá jediný člověk nevlezl. U šifrovačky usí především člověk důvěřovat orgům, že šifry budou stát za to a přitom budou datelné. A zároveň že nedojde k 1000 a jednomu zárheli při organizaci (že šifry budou všude včas, nebudou v nich tiskové chyby, nikdo je neukradne a když ukradne, tak tam někdo bude moct donést nové..)

To se prostě v jednom člověku nedá.
yeti (org)29. října 2010 v 18:13
Je, přinejmenším pro účely pravidel, tj. telefonovat nelze nijak. Asi to dospecifikuji. Komunikace na dálku je možná pouze primitivními prostředky (kouřové signály a pod ;-)
Aleš26. října 2010 v 17:56
Zajímavý, asi složím tým. Je telefonní budka elektronické zařízení?